Ko un kā darīt YouTube?

Lai uzsāktu darbu YouTube, ir nepieciešami intelektuālie (ideja) un finansiālie (nauda) resursi, kā arī vizuāli materiāli. Bet kādi ir iemesli, kāpēc uzņēmumam būtu jāizmanto YouTube?

🎬 katru mēnesi platformu lieto vairāk kā 2 miljardi aktīvu lietotāju;
🎬 otrā lielākā meklēšanas vietne pasaulē uzreiz aiz Google;
🎬 auditorija – 18- 34 gadus veca. Starp citu, vairāk vīriešu kā sieviešu;
🎬 YouTube video atrod arī Google un meklēšanas rezultātos rāda ļoti augstu;
🎬 labs kanāls, lai piesaistītu uzmanību produktam;
🎬 video ir laba iespēja paskaidrot;
🎬 uzlabo konversijas;
🎬 palielina uzticēšanos gan zīmolam, gan produktam.

Kas uzņēmumam būtu jādara, lai strādātu YouTube?

🔖 izvirzi hipotēzes par to, kādi video varētu patikt uzņēmuma mērķauditorijai. Iedvesmu var smelties no līdzīgiem kanāliem un arī šābrīža trendiem;
🔖 katru hipotēzi ieteicams pārbaudīt ar diviem līdz trīs video;
🔖 ja pārliecinoši kļūst redzams, kas auditorijai patīk, tad šo pieeju var turpināt izmantot;
🔖 brīdī, kad ir atrasts savs darbības virziens, vēl vairāk uz to jāfokusējas, jāstiprina savas pozīcijas;
🔖 izveido sistēmu jeb darba plūsmu, kā notiek jaunu video veisošana, sākot no ideju ģenerēšanas līdz video filmēšanai un publicēšanai;
🔖 kad idejas šķietami izsmeltas, galvenais – krasi nemainīt auditoriju un darbības virzienu, bet gan atgriezties pie veiksmīgākajiem piemēriem un mēģināt tos attīstīt tālāk.

Kāda formāta video derētu YouTube? Kopumā saturu varētu sadalīt četrās kategorijās:

🦴 izklaidējoši video;
🦴 informatīvi video;
🦴 apmācību video;
🦴 video, kas palīdz produkta ekspluatācijas gaitā.

Ko šis saturs uzņēmumam palīdzēs paveikt YouTube?

👠 produkts kļūs atpazīstams;
👠 reklamēs produktu vai pakalpojumu;
👠 B2C gadījumā tā ir iespēja palielināt tirgus daļu;
👠 B2B gadījumā tā ir iespēja veicināt tiešo pārdošanu;
👠 atbalstīs klientus;
👠 apmācīs darbiniekus.

Kā YouTube izvēlas, kam rādīt video?

Algoritmi cenšas uzminēt, kas konkrētajam lietotājam būtu interesanti. YouTube ir svarīgi, lai lietotājs maksimāli ilgi paliktu platformā un maksimāli ilgi šeit atrastu atbilstošu saturu. Pieņēmumi par interesēm ir balstīti datos un lietotāja uzvedībā, kas tiek apkopota ilgtermiņā.Kas liecina par lietotāja iesaistīšanos?

▶️ ko lietotājs skatās?
▶️ ko lietotājs neskatās?
▶️ cik ilgu laiku skatās?
▶️ cik ir 👍 un 👎?
▶️ vai atgriežas un skatās atkārtoti?
▶️ vai saglabā video un skatās vēlāk?
▶️ vai atgriežas un noskatās vido līdz galam?

Interesanti, ka tikai 30% gadījumu lietotājs skatās to, ko meklējis. 70% gadījumu viņš izvēlas ieteikto saturu (recommendations).

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *