Vai uzņēmumam vajadzētu rīkot sarunas Clubhouse platformā?

Clubhouse ir aplikācija iPhone telefonos, kas ļauj organizēt un piedalīties sarunās par dažādām tēmām. Sarunas iniciators var būt jebkurš, kas reģistrējies platformā. Lai reģistrētos, ir nepieciešams īpašs ielūgums. Un tomēr – ja lejupielādēsi aplikāciju telefonā un pieteiksies, Clubhouse noorganizēs, ka kāds Tavs draugs vai attāls paziņa Tevi “ielaidīs” 😊 Sarunā var piedalīties ne tikai tās oficiālie dalībnieki, bet arī jebkurš viesis, paceļot roku un topot uzaicināts “uz skatuves”.
Neskatoties uz to, ka daži eksperti jau pasteigušies pasludināt aplikācijas norietu, es tik skaļi to neapgalvotu. Vēl pirms mēneša Clubhouse lietotāju skaits pasaulē pārsniedza 10 miljonus aktīvo lietotāju nedēļā. Un interesantākajām sarunām ir bijuši pat vairāki tūkstoši klausītāju. Latvijā šis skaitlis ir vairāki simti.
Protams, kā ar katru rīku – jebkuram uzņēmumam ir jāizvērtē, vai šī ir viņa auditorija un vai pūles būs tā vērtas. Tomēr, ja ir vēlme, es ierosinātu mēģināt. Vismaz eksperimentēt un saprast.
Kas būtu jāņem vērā, organizējot sarunu Clubhouse:
🔊 ne vairāk kā 3 dalībnieki + moderators – cilvēki ļoti aizraujas, kad viņus aicina stāstīt par savu pieredzi. 8 dalībnieki, kas pirmās 15 minūtes stāsta par sevi – nedomāju, ka tas ir tas, ko sarunās meklē klausītājs;
🔊 ne vairāk par pusotru stundu – lai cik labi ir organizatoru nodomi iekļauties vienā stundā, parasti tas neizdodas, jo atkal: visi grib izteikties. Taču kaut kādu laika limitu vajadzētu ievērot, un pusotra stunda ir gana labs atskaites punkts;
🔊 rūpīgi izvēlies laiku, kas varētu būt ērts Tavai auditorijai. Populārs diskusiju laiks ir darbadienu vakaros. Tas ir gan labi, gan nē – ir liela konkurence par klausītājiem. Taču, iespējams, arī sestdienas vakars nav labākais laiks;
🔊 izziņo pasākumu laicīgi, jo Clubhouse nodrošina iespēju to saglabāt kalendārā telefonā;
🔊 dalies ar to sociālajos tīklos un lūdz to darīt arī sarunas dalībniekiem, bet esi gatavs atbildēt uz komentāriem par to, ka tas jau tikai iPhone īpašniekiem u.tml;
🔊 ieplāno laiku jautājumu, atbilžu un diskusijas sesijai ar pasākuma dalībniekiem. Tā ir vērtīgākā šī pasākuma daļa un, kā jau teicu, cilvēki labprāt iesaistās un stāsta par savu pieredzii;
🔊 atgādini runātājiem, ka ir svarīgi pirms sarunas uzlādēt mobilā tālruņa akumulatoru, izvēlēties klusu vietu sarunai, pievienot labu mikrofonu, nodrošināties ar labu interneta pieslēgumu un atcerēties par nu jau normu kļuvušo – ja nerunā, izmanto “mute”..
Tiekamies Clubhouse! 😊