Vai komunikācija var glābt uzņēmumu?

Lai atbildētu uz šo jautājumu, iesaku pievērst uzmanību uzņēmumam Adugs Production. Par aizdomām attiecībā uz cilvēku tirdzniecību šajā uzņēmumā es, tāpat kā lielākā daļa citi cilvēki, uzzināja no medijiem pagājušajā piektdienā. Mana reakcija – šausmas! Kā vispār kaut kas tāds ir iespējams! Sākontējā ziņa pakāpeniski tika papildināta ar dažādām detaļām, kamēr vakarā notikumu attīstība piedzīvoja […]

Ko un kā darīt YouTube?

Lai uzsāktu darbu YouTube, ir nepieciešami intelektuālie (ideja) un finansiālie (nauda) resursi, kā arī vizuāli materiāli. Bet kādi ir iemesli, kāpēc uzņēmumam būtu jāizmanto YouTube? katru mēnesi platformu lieto vairāk kā 2 miljardi aktīvu lietotāju; otrā lielākā meklēšanas vietne pasaulē uzreiz aiz Google; auditorija – 18- 34 gadus veca. Starp citu, vairāk vīriešu kā sieviešu; […]

Tesla slēdz PR nodaļu. Ko nozīmē šāds lēmums?

Tesla atkal gribu būt nozares līderis. Šoreiz pirmais, kas atsakās no PR nodaļas. Praktiski tas nozīmē – pirmais auto ražotājs, kas nerunā ar medijiem. Šo ceļu Tesla iet jau kādu laiku, bet nu ir tapis zināms oficiāls apstiprinājums. Žurnālisti atbildes uz saviem jautājumiem nesaņem jau vairākus mēnešus. Interesanti ir arī internetā atrodamie stāsti par to, ka jau […]

Kam jāpievērš uzmanība, veidojot savu tēlu digitālajā vidē?

Gatavojoties podkāsta “Pirms darba” epizodei, kas nu jau publicēta, un tēmai par darba meklēšanu un sava tēla veidošanu internetā, saskāros ar terminu “iespaida vadība” jeb “impression management”. Saskaņā ar teoriju tas ir gan apzināts, gan neapzināts tēla veidošanas process, kurā cilvēki mēģina ietekmēt, kā tie uztverta persona, objekts vai notikums. Koncepta autors ir Ervings Goffmans, […]

Kā efektīvi izmantot iekšējās komunikācijas rīkus?

Šoreiz par vienu no uzņēmuma iekšējās komunikācijas rīkiem – sapulcēm. Īsā atbilde – nepieciešams definēt, kādos gadījumos kāda tipa tikšanās vai sapulce ir vajadzīga. Nedaudz garāka atbilde ir šāda: – 1:1 – var būt ikdienas, ikmēneša, specifiskas vai uz jauna darbinieka integrēšanu vērstas tikšanās. Vislabāk, protams, ja katrai šādai tikšanās reizei ir iepriekš sagatavota vienota […]

Vai manu tekstu rakstīšanas darbu nākotnē darīs roboti? Protams!

Vai es baidos, ka zaudēšu darbu? Nē. Ja Tevi interesē tehnoloģiju attīstība un civilizācijas nākotne šajā aspektā, iesaku izlasīt WIRED dibinātāja Kevin Kelly grāmatu “The Inevitable” par 12 tehnoloģijām, kas veidos mūsu nākotni. Tiem, kuri baidās no tā, ka roboti apdraud viņu profesiju nākotnē, varu citēt: “Success will go to those who best optimize the […]

Kā izveidot tādu saturu mājas lapā, lai palīdzētu Google to biežāk atrast?

Bieži saņemu jautājumus par SEO jeb “search engine optimization” jeb mājas lapas pielāgošanu, lai meklētājiem to būtu viegli atrast. Lasot, skatoties un meklējot informāciju par šo tēmu, esmu sapratusi, ka kopumā Google šobrīd ņem vērā ap 1000 dažādu faktoru, kas ietekmē mājas lapas atrašanos konkrētā pozīcijā meklēšanas rezultātos. Neviens nepateiks, kuri ir svarīgi un kuri […]

Ko uzņēmumam jautāt, izvēloties PR konsultantu/aģentūru?

PR jeb sabiedriskās attiecības ir gana specifiska joma. Kad uzņēmums ir sapratis šāda speciālista nepieciešamību, tas parasti aptaujā vairākus pretendentus, taču ne vienmēr ir izpratne, kas tad īsti ir jāmeklē. Te būs špikeris ar jautājumiem, ko uzdot potenciālajiem sadarbības partneriem. Iesaku arī PR profesionāļiem, palīdz sagatavoties sarunām ar klientiem: ❔ Vai Jums ir “keisi” no mūsu […]

Kādu platformu izvēlēties savam blogam?

Es vienmēr esmu par to, ka saturu vajag radīt jau esošajās platformās nevis veidot jaunas. Tas neattiecas uz lieliem uzņēmumiem, kam ir iespējas milzīgām investīcijām savu platformu izveidošanai. Un tas neattiecas uz gadījumiem, kad uzņēmums vēlas attīstīt bloga sadaļu savā mājas lapā un kad atbilde uz jautājumu “Kur publicēt?” ir skaidra. Visos citos gadījumos – […]

Kas ir mēmes? Un kā tās var radīt uzņēmumi?

Saskaņā ar Vikipēdijā atrodamo informāciju mēme, mēms jeb mīms (angļu valodā – meme) ir ideja, uzvedība vai kāds cits kultūras elements, kas izplatās no indivīda uz indivīdu. Interneta vidē tā ietver darbību, tēlus, jēdzienus, populāras frāzes vai citus kultūras elementus, kas tiek iekļauti un izplatīti savstarpējā komunikācijā. Noskaidrot pirmo mēmi pētniekiem tā īsti nav izdevies. […]