Kā mākslīgais intelekts ietekmēs PR un komunikācijas nozari?

2019. gadā 86% aptaujāto PR profesionāļu un studentu “Global Communications Report” veidotājiem apgalvoja, ka zina kaut ko vai neko par mākslīgo intelektu. Vienlaikus viņi apgalvoja, ka izmanto mediju monitoringa, mājas lapas un sociālo mediju analītikas datus, kas lielākoties ir tieši saistīti ar mākslīgo intelektu. Līdz ar to ir jautājums, vai saprotam un ikdienā aizdomājamies par […]

Vai Tava uzņēmuma 1. aprīļa joks ir smieklīgs?

Viens no apspriestākajiem šī 1. aprīļa jokiem noteikti ir uzņēmums Volkswagen. Tas jau 30. martā, kā pats komentēja, iejutās aprīļa joku noskaņojumā un pavēstīja, ka ASV turpmāk uz hibrīdauto un arī reklāmās par hibrīdauto izmantos nosaukumu “Voltswagen”. Šī gan visa bija tikai taisnošanās, jo CNN vēsta, ka avots bija nepabeigta preses relīze. Taču dienas laikā […]

Vai uzņēmumam vajadzētu rīkot sarunas Clubhouse platformā?

Neskatoties uz to, ka daži eksperti jau pasteigušies pasludināt aplikācijas norietu, es tik skaļi to neapgalvotu. Vēl pirms mēneša Clubhouse lietotāju skaits pasaulē pārsniedza 10 miljonus aktīvo lietotāju nedēļā. Un interesantākajām sarunām ir bijuši pat vairāki tūkstoši klausītāju. Latvijā šis skaitlis ir vairāki simti.

Cepiens: žurnālisti pret PRistiem

Tieši tāds bija Clubhouse diskusijas nosaukums, kas rosināja daudz pārdomu. Diskusijā piedalījās abas puses. “Cepiens” īsti nesanāca. Drīzāk – katra puse skaidroja savus apsvērumus un stāstīja piemērus. Ko tad es no šī visa izlobīju un kādas ir manas pārdomas: 🎤 kad studēju žurnālistiku pirms 20 gadiem, augstskolā bija skaidri nodalīts, kas ir PR un kas […]

2020. un 2021. gads PR nozarē – kas bijis un ko sagaidīt?

Ir publicēts pasaules PR pārskats par pagājušo un šo gadu, ko veido Starptautiskā komunikācijas konsultantu organizācija (ICCO). Pārskata veidošanā izmantoti 268 PR profesionāļu viedokļi no visiem kontinentiem laika periodā no 2020. gada augusta līdz septembrim. Dažas atziņas, ko es piefiksēju: 📍 organizācijas vadītājs Francis Inghams uzsver, ka 2020. gads lieliski parādīja PR mērķi un arī […]

Dati par aktuālajām satura un komunikācijas tendencēm 2021

Daudzi uzņēmumi veido pētījumus savā nozarē, tāpēc informācijas, kas apstiprina dažādus pieņēmumus, ir gana daudz. Satura mārketinga un komunikācijas speciālistu vietā pērnā gada nogalē milzu darbu bij izdarījis Cossa.ru – medijs, kas raksta par mārketingu, komunikāciju un digitalizāciju. Tas apkopoja 40 pētījumus par satura mārketingu, no kuriem šeit ir tikai izlase, kas šķita svarīga. Līdz […]

Kā izskatās PR kampaņa “no iekšpuses”?

Protams, PR kampaņas veidošanu vislabāk ir uzticēt profesionāļiem. Taču vienlīdz svarīgi ir arī pašam uzņēmumam saprast, ko nozīmē PR kampaņa. Parasti tajā ir četri posmi, un te īsi apkopota informācija par katru no tiem. Pirmais posms – izpēte Viss tas, ko zini par situāciju, produktu, konkurentiem. Arī tas, kā uzņēmums sevi pozicionē mājas lapā, sociālajos […]

3 priekšnosacījumi veiksmīgai cīņai ar Covid-19

Jau pavisam drīz mēs pieredzēsim pasaulē lielāko globālo PR kampaņu. Vismaz tā tam vajadzētu būt. Runa ir par vakcīnu. Pirmā fāze “lai cīnītos ar pandēmiju, mums ir vajadzīga vakcīna” drīz būs beigusies. Tagad sāksies vakcīnas stāsts, kura veiksmīgumam ir trīs priekšnosacījumi: Pierādījumi par vakcīnas efektivitāti, atbilstību, nekaitīgumu — vistālāk tikusi ir Pfizer-BioNTech vakcīna, kas ir apstiprināta […]

Vai komunikācija var glābt uzņēmumu?

Lai atbildētu uz šo jautājumu, iesaku pievērst uzmanību uzņēmumam Adugs Production. Par aizdomām attiecībā uz cilvēku tirdzniecību šajā uzņēmumā es, tāpat kā lielākā daļa citi cilvēki, uzzināja no medijiem pagājušajā piektdienā. Mana reakcija – šausmas! Kā vispār kaut kas tāds ir iespējams! Sākontējā ziņa pakāpeniski tika papildināta ar dažādām detaļām, kamēr vakarā notikumu attīstība piedzīvoja […]

Ko un kā darīt YouTube?

Lai uzsāktu darbu YouTube, ir nepieciešami intelektuālie (ideja) un finansiālie (nauda) resursi, kā arī vizuāli materiāli. Bet kādi ir iemesli, kāpēc uzņēmumam būtu jāizmanto YouTube? katru mēnesi platformu lieto vairāk kā 2 miljardi aktīvu lietotāju; otrā lielākā meklēšanas vietne pasaulē uzreiz aiz Google; auditorija – 18- 34 gadus veca. Starp citu, vairāk vīriešu kā sieviešu; […]