Dati par aktuālajām satura un komunikācijas tendencēm 2021

Daudzi uzņēmumi veido pētījumus savā nozarē, tāpēc informācijas, kas apstiprina dažādus pieņēmumus, ir gana daudz. Satura mārketinga un komunikācijas speciālistu vietā pērnā gada nogalē milzu darbu bij izdarījis Cossa.ru – medijs, kas raksta par mārketingu, komunikāciju un digitalizāciju. Tas apkopoja 40 pētījumus par satura mārketingu, no kuriem šeit ir tikai izlase, kas šķita svarīga.

  • Līdz 2023. gadam aģentūras samazinās darbinieku skaitu par 10% sakarā ar to, ka šos darbiniekus aizstās automatizēti procesi. Saskaņā ar AdWeek aplēsēm Jau šobrīd paredzams, ka ASV 2021. gadā darbu nozarē zaudēs aptuveni 50 000 cilvēku.
  • Satura mārketinga uzvaras gājiens ir apstājies sakarā ar to, ka kopumā ir samazinājies reklāmas apjoms, taču prognozes nākotnei ir tādas, ka šis mārketinga virziens atkopsies.
  • Mēs sākam pierast pie virtuāliem pasākumiem, tāpēc 71% mārketinga speciālistu uzskata, ka virtuālo pasākumu organizēšana turpināsies arī pēc pandēmijas. Jāatzīst, ka man arī patīk gan formāts, gan dažādu pasākumu pieejamība, ko nodrošina iespēja pieslēgties attālināti.
  • Nākotne pieder video – 80% jauniešu vecumā no 13 līdz 35 gadiem apgalvo, ka dod priekšroku video saturam. Un neskatoties uz to, ka YouTube saglabā līderpozīcijas šajā formātā, arvien populārāki kļūst Facebook lietotāju radīti video.
  • Pieaug GIF izmantošanas biežums. Šie gan nav pārāk svaigi dati, bet jaunāki šobrīd vēl nav pieejami. Un nekas neliecina, ka GIF formāts kļūs mazāk populārs.
  • Z paaudzei ir grūti koncentrēties uz ilga vēstījuma uztveršanu, taču labā ziņa ir tā, ka reizēm tās pārstāvjiem pietiek vien 2 sekundes “uzmest aci” reklāmai, lai spētu atcerēties, kas tā bija.
  • E-pasta vēstuļu sūtīšana joprojām ir efektīvākā no rīta. Īpaši ceturtdienās līdz plkst. 10.30. Un daudzi uzņēmumi joprojām to uzskata par efektīvu komunikācijas veidu.
  • Kāpēc cilvēkiem nepatīk e-pasta mārketings? Jo tas e-pasta kastē “iekrīt” pārāk bieži, tam nav nekādas pievienotās vērtības, saturs ir negaidīts un arī neatbilst gaidām.
  • Kā B2B satura mārketinga speciālisti ir reaģējuši uz pandēmiju un attiecīgi mainījuši savas stratēģijas? Te apskats par Ziemeļameriku, kur profesionāļi uzskata, ka 2021. gadā ir vērts investēt satura veidošanā un mājas lapas uzlabošanā. Kaut gan klienti uztver aptuveni 30% mājas lapas satura.
  • Turpinās podkāstu uzvaras gājiens. Kas interesanti – arī B2B segmentā. Īpaši ASV, kur vairāk kā 50% iedzīvotāju tagad jau ir pazīstami ar šo satura formātu. Reklāmas apjoms šajā formātā ASV 2021. gadā varētu pārsniegt 1 miljardu dolāru.
  • LinkedIn turpina realizēt savu potenciālu B2B segmentā – šogad 49,6% uzņēmumu, kuros darbinieku skaits ir lielāks par 100, plāno izmantot LinkedIn.
  • Sociālajos medijos ir jābūt, jo patērētāji labprātāk izvēlēsies zīmolu, kas ir sociālajos medijos.