Kā saprast, kāda komunikācija uzņēmumam ir nepieciešama?

Iesaku sadalīt attieksmi pret uzņēmuma komunikāciju trīs līmeņos un attiecīgi arī definēt, kas katrā solī ir nepieciešams, ņemot vērā mērķus un uzņēmuma pozīciju tirgū:

  • Priekšstata veidošana par uzņēmumu – nepieciešama, kad uzņēmums ir jauns vai arī vēl nav par sevi komunicējis. Galvenokārt jāpievēršas pāris nozīmīgākajiem sociālo mediju kanāliem, savai mājas lapai, kā arī datu apstrādei par klientiem, lai saprastu, kā vēl ar viņiem iespējams komunicēt.
  • Reputācijas kopšana – uzņēmumam jau ir klienti, kas izvēlas tā produktus vai pakalpojumus zīmola un kvalitātes dēļ. Šajā fāzē iespējams paplašināt komunikāciju vairāk kanālos, variēt ar dažādām satura formām, paplašināt un pētīt komunikāciju ar klientiem, kā arī pievērsties mediju attiecībām.
  • Nozares līdera pozīcijas uzturēšana – šī pozīcija, protams, ir mērķis katram uzņēmumam. Šāds uzņēmums nosaka nozares standartus. Reizēm tam jau ir vai arī var sākt domāt par savu komunikācijas platformu. Plaša komunikācija gan saturā, gan formā. Izpratne par to, kā un no kurienes nāk klienti. Attiecīgi iespējams vēl paplašināt komunikāciju ar viņiem šajos kanālos vēl vairāk formās. Kas attiecas uz attiecībām ar medijiem, uzņēmumam ir runas personas, pie kā vēršas žurnālisti. Atliek vien kopt un uzturēt publisko tēlu, sekot līdzi potenciālām krīzes situācijām un atbilstoši reaģēt.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *