Ko uzņēmumam jautāt, izvēloties PR konsultantu/aģentūru?

PR jeb sabiedriskās attiecības ir gana specifiska joma. Kad uzņēmums ir sapratis šāda speciālista nepieciešamību, tas parasti aptaujā vairākus pretendentus, taču ne vienmēr ir izpratne, kas tad īsti ir jāmeklē. Te būs špikeris ar jautājumiem, ko uzdot potenciālajiem sadarbības partneriem. Iesaku arī PR profesionāļiem, palīdz sagatavoties sarunām ar klientiem:

❔ Vai Jums ir “keisi” no mūsu nozares? Tas liecina par aģentūras vai speciālista jomas izpratni un arī kontaktiem ar žurnālistiem.

❔ Cik cilvēku būs iesaistīti mūsu projekta realizācijā? Svarīgi, ka ir viens atbildīgais, kurš gan pārzina jomu, gan spēj izsekot un uzņemas atbildību par konkrētā projekta realizāciju.

❔ Kā PR aktivitātes mums palīdzēs pārdot mūsu produktu vai pakalpojumu? Kā mēs vispār varam vairāk pārdot? Atbilde uz jautājumu palīdz novērtēt vispārējo PR speciālista/aģentūras kompetenci.

❔ Cik ātri pēc mūsu sadarbības uzsākšanas mēs varam gaidīt pirmās aktivitātes? Publikācijas, influenseru iesaiste, pasākumi, partnerību aktivizācijas – šīs visas ir jomas, par ko var atbildēt un ko var aktivizēt PR sepciālists/aģentūra.

❔ Kas rakstīs tekstus? Vai varam sūtīt medijiem mūsu speciālistu sagatavotus tekstus? Vai tie ir jālabo? Var palūgt arī tekstu autora piemērus vai pat palūgt iespēju izvēlēties starp vairākiem autoriem, ja tas iespējams, jo kāds varbūt vairāk atbilst vēlamajam uzņēmuma komunikācijas tonim.

❔ Kā Jūs sadarbojaties ar masu medijiem – strādājat ar redaktoriem vai reklāmas nodaļu? PR nav maksas reklāma. Ir svarīgi, ka to apzinās un saprot arī speciālists/aģentūra.

❔ Kādi ir ierobežojumi sadarbībā ar masu medijiem? Te būtu svarīgi, lai Jums izskaidro spēles noteikumus.

❔ Vai varam vienoties, ka vismaz sākotnēji saskaņojam mediju sarakstu un mūsu uzņēmuma ekspertu kompetences, par ko komunicējam? Te gan viena piebilde, ka žurnālistu kontaktus PR profesionālis neizpaudīs, un tas viņam arī nav jādara.

❔ Kad mēs varam gaidīt pirmo aktivitāšu atspoguļošanos mūsu pārdošanas rezultātos? Atbilde uz jautājumu liecina par vispārīgu izpratni attiecībā uz biznesa principiem.

 Kāds ir Jūsu darba laiks? Vai uz steidzamiem pieprasījumiem atbildat arī brīvdienās? Tas var būt kritiski svarīgi krīzes komunikācijas gadījumos.

❔ Kādus KPI iesakāt uzstādīt mūsu projektam? Kāda būs atskaites forma? Par šo ir ļoti svarīgi vienoties, lai abām pusēm būtu skaidri spēles noteikumi un arī tas, kā tiks mērīta atdeve, kā atspoguļoti rezultāti.

❔ Pēc kādiem parametriem Jūs vērtējat sava darba efektivitāti?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *